tisdag 20 mars 2018

2018-03-20 ..... Tisdag

HEJSAN .. sol i dag .. i går lite si och så
Detta hände i går
09,15 .. frukosten var uppäten och morgonbestyren klara
Det låg väl runt nollan  .. solen värmde en del 09,19 var klockan då
Hade inte riktigt bestämt mig om jag skulle klippa mig eller inte
DAGEN började skapligt  .. men många fina moln
10,38  .. nu var jag nere på stan .. skulle till KARIN först

10,39 .. gick jag förbi detta fina hus .. som dom målade 2016 
efter att dom lessnat på att det hade kladdats ner 
SÅ dom testade  .. med etta om det skulle få vara ifred
OCH se .. det är fortfarande lika fint .. jag går den vägen förbi ibland
11,41  .. nu var jag nästan hos Karin .. några steg till över gräsmattan som ligger i snö än
MINA spår och skugga
12,24 .. snart dags att gå  .. tog en kaka och en bulle PRATADE en del om en bekant som 
hade gått bort .. ja ja detta bortfall
TRÅKIGT .. men är man en bit över 80 .. så får det väl kännas ok 
12,52  .. går över denna bro .. genomfartsgata i stan
12,55 .. framme vid en rondell .. ska jag gå en bit till eller svänga
NEJ jag tar nästnästa  gata
TAXI .. kör skolbarn .. väster skola ligger där
DIT skulle jag
13,02 .. bygge där utanför
13,32  Traskar STORGATAN fram  .. torget nu
13,35
Detta fina träd .. där vid sidan av ån
13,37  .. fina bänkar kom dit för nåt år sedan .. och varför ska det sättas lås
runt 30 var det eller är.. JO det är ungdomar som bedyrar sin kärlek
Och lite fåglar simmade runt där nedanför .. storskrake .. ???
Dålig på dessa arter
13,47  .. Väntar på min tur  för klippning
Ica Kronhallen  på andra sidan gatan
NÄR jag är klar .. så går jag dit och köper en bukett tulpaner
SÅ tillbaks en bit på gatan .. köper två små semlor
HADE ringt .. och FD grannen var hemma
FIRADE en väldigt försenad födelsedag  ..  DÅ vid julen var hon utanför MALMÖ 
hos sonen
Och väder och vind har satt lite käppar i hjulen för besök förut
ÄNTLIGEN blev det av 

VILKEN överraskning det blev för henna
SÅ glad hon blev denna 90-åriga dam
Semlorna kom fram 

OCH bordet blev dukat .. den fina höna där hade hon fått av en bekant
NU kollade vi en bok som hon fått i present med bilder på henne
från födelsedagen
LÅNG dag  .. 16,10 var jag hemma  
MEN VILKEN trevlig dag det blev ..
KÖPTE  .. lite måste ha saker på Hälsokosten och Clas Ohlsons
GODIS  .. ja lite måste man få ta ibland
16,58  .. ja ja så kan det gå  .. skulle ta en OSTMACKA och lite kaffe
18,09 då lyste det rött på himlen
Men kvällen lite innan den var väldigt kall o blåsig .. och det kom ner nåt  lite ruggigt uppifrån
Och sedan blev det tv-kväll som jag mer eller mindre dåsade bort
DEN där svampen tyckte jag verkade så bra .. köpte två
DAGEN innan hade jag virkat lite kattmöss av det nya garnet
NU säger jag hej svejs för i dag .. TISDAG  .. nu är klockan 11,12
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar