lördag 17 mars 2018

2018-03-17 Lördag

Solen den skiner i dag  trallallalalala
09.03 nyss uppstigen då var det + 0.4 på solsidan och minus 5 på skuggsidan
MEN då var det minus 9,9 buuuuuurr
Var uppe en sväng på toan  .. klockan var då  .. 04,50
Kollade telefonen då för jag hade lagt in en bild när jag lade mig
TOG denna bild då
SÄNGDAGS skrev jag då .. eller nu ska jag inta sängen
då var klockan 22, och nånting mera .. Lite över 22 var den
Kroppen och jag var lite osams.. så på med min skiva och lade mig
SOMNAR SÅ SKÖNT DÅ
Somnar efter c.a 25-30 min,  Då när ögonen börjar slockna tar jag bort spikmattan
Sen somnar jag så sött
Så blir det nåt toabesök så där på natten ibland
I går kväll fick jag en bild på en väldigt fin tårta
ha ha.. skrattade gott gjorde jag
EN BLÖJTÅRTA av tre paket blöjor
HA HA  .. vilket påhitt farmor och en fyraåring kan hitta på
VI hoppar till FREDAG
NYSS hemkommen från Ica  posten och en sväng till zoobutiken
Kastade bara ifrån mig fort
OCH  kappan hamnade på golvet
KRIS  bakvägen  .. kände redan på ICA att det började tränga på
MEN trodde jag skulle hinna hem
JO  .. men så mycket mer blev det inte ..
OJ OJ OJ men jag klarade mig med nöd o näppe
Så paketet på bänken i rummet .. och där är en tång till akvariet
FRÅGADE posttjejen varifrån det var .. för jag tar inte ut okända paket
Kände på det  .. garner  .. varifrån ???  ingen avsändare
så HON kunde inte säga det
OK finns väl en lapp i paketet  .. men nej 
JA JA .. struntar väl i det då ..
Väskan med ägg och ett par andra saker står  där och FISKARNA i en påse
Hämtar en hink och släpper i dom där en stund och ger dom lite av akvarievattnet
SÅ fortsätter jag med paketet
86 kr kostade det avsändaren
MEN från VEM
Öppnar  öppnar påsarna där inne .. en stor svart sopsäck var använd som embalage
och en massa tape .. men hittar ingen avsändare
BARA att låta det vara då  .. 
JAG brukar virka några extra kattmöss och sända till avsändaren
men det går ju inte nu
FEL fisk .. detta är min fina algätare SOM heter hongkongpleco i folkmun
på latin Sewellia marmor och nåt mer som blev otydligt när jag fotade bilden i butiken

Två av dessa kom hem  Randig tigerbotia 
DEN äter små snäckor  .. därför fick den komma hem till mig och en kompis
Så under dagen nystade jag om en del och sorterade i färger
UNGEFÄR tre skokartonger blev det
det med rött är locket på en kartong och råge på den andra
blir nog 4 kartonger .. men har inte flera så ska plocka om i mina andra ställen
Men redan virkat 5 nya
2 gröna och den ljusgråa är virkade förut
dom andra virkade jag under TALANG i går kväll
den gulaktiga .. nåt krulligt .. lite för tjockt men ok det blev en kattmus i alla fall
 OCH när jag var vaken i natt  SATT det 2 tidningar i dörren
Jag ringde för sent i går men  hade ju skrivit ut krysset
NU blev det snabblöst och så dagens kryss också
och lördagskrysset .. så dagen var räddad
DET sägs ju att julen varar ända in till påska
DET kan man väl ta fasta på här
Julstjärnan jag fick av barnbarnet dagen före julafton är lika fin än
Då är akvariet klart nu 
NÖJD är jag
Så stubben från gaveln på akvariet
Klockan 13,00  såg det ut så här och nu med  klockan 15,23 när jag just är klar med bloggen
HEJ SVEJS go vänner
Den är ju fin 
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar