torsdag 15 mars 2018

2018-03-15 SOLIG TORSDAG

HEJSAN .. äntligen lite sol 

DAGENS SPANARE .. denna solig torsdag
Det ligger runt 0-an än så länge
Toppenfint väder i dag och det var soligt i går också
MIN fina algätare  .. men namnet är borta .. den visade sig en lång stund i går
Nu börjar den väl känna sig hemma 
MÅSTE fråga nästa gång jag går till zoobutiken
I går var jag till ett köpcentrum i ena änden av staden
där köpte jag två  .. SVARTVITA Pansarmalar .. den ena visade sig i går kväll
JAG ska fixa deras lilla sandbad i dag  .. för dom måste ha finsand
dom äter det och mal sönder sin mat med .. på nåt konstigt vis
Lite bild från den butiken
Deras innedamm
Så ett av deras akvarium  .. men jag gillar inte dessa färgade sander
det är olika i varje akvarium  .. rött .. grönt .. lila  mm mm
JA ja .. smaken är som baken  .. och visa att det finns
men  ok då
ett till
Så när jag var klar .. först handlade jag på CITYGROSS
sedan zoobutiken ARKEN
GÅR till bussen  .. får vänta nästan 10 minuter
Vänder mig om mot motorvägen och området där ICA ligger
och COOP och JULA + några andra butiker
DÄR jag handlar för det mesta
Nybyggnad på g mitt för busshållsplatsen
Full rulle var det på bygget  .. och fint väder var det men det blåste
Vimpeln vajade en hel del
Jag väntade i solens sken  .. men blåsten .. då var kuren bra att vänta i
En hel del kom hem
DET var dels för LJUSEN,s skull jag åkte dit
10 små blockljus kom hem + lite andra .. det är bara 2 där dom andra är kvar i vagnen
NU var jag trött och hungrig .. orkade inte fixa maten
Det hade jag plockat fram saker till innan jag åkte ..  Det ska bli
en bön-gulasch i dag
OCH goda druvor hade jag också köpt
DOM hade jag sockrat lite innan
ha ha ha 
VARFÖR då
JO en kartong med farinsocker hade kommit i kläm så det var väl en dl minst
på botten av varuvagnen och  och över vindruvskartangen
men eftersom jag alltid sköljer av dom så blev det bra
TACK för att det inte var några våtvaror som var trasiga
OCH trasig var inte kartongen .. bara lite  klämd så det hade runnit ut lite
JA JA så kan det gå
I DAG ska jag fixa min mat
FINT kvällsväder blev det
HEJ SVEJS FÖR I DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar