måndag 12 mars 2018

2018-03-12 MÅNDAG


HEJSAN  .. fullt upp ett par dagar + lite till
Storstädning i akvariet  ..
Rör om och så får pumpen göra lite jobb .. lägger i lite filter-vadd  ..
Fungerar bra  ..
Så såg det ut i lördags  när städningen var klar
I söndags tog jag påsen i hallen med alla kattmössen .. paketen och travade iväg
med varuvagnen full av tidningar

LÄMNADE tidningarna vid zoobutiken och så gick jag till ICA
POSTADE och handlade
PÅ vägen dit såg jag denna myrstack  .. och dom var nog lite stackare nu
FÖR undrar vem som varit framme där och grävt om
STACKARE i STACKEN
PÅ ICA  12,47
13, 41 var jag åter på zoobutiken EN ciklid av nåt slag .. så fin .. två var dom
SÅ lite andra i ett av deras burkar .. jo dom kallar det så
DENNA man har jag känt i många många år .. han pryade hos oss ett tag och sedan jobbade i en annan zoobutik i stan innan han kom hit 2007
NU packar han in mina fiskar i en påse  .. växten är redan packad
SÅ ner i varuvagnen och traska hemåt
Efter att han slagit in alla  påsar i mpapper
DÄR är det tidningarna som kommer till användning
Pippi på hemvägen i början av vårt hus
Hemma
DET tog sin lilla stund .. fiskarna fick vara i en hink först en stund .. 
fyllde på lite akvarievatten  då och då under en timmes tid 
SEDAN håvade jag ner dom i min burk
MEN dom där två och kompisarna SVART FANTOMTETRA
dom gömmer sig lite
ALLT är ju nytt
och ALGÄTAREN .. den försvann bakom nån stans
MEN dom kommer nog fram när dom känner sig hemma
JUST DET
POSTADE JU ALLA PAKETEN

I dag har dom som ska ha .. fått veta att det är PAKET PÅ VÄG
JAG var bort  en bit till en villa med lite tidningar  i går em
KISSEN fick en kattmus och matte  fick tulpaner
HON har ju nyss blivit FARMOR  igen
HÄR har LYNX nån form av töja töja övning .. tror jag
Först brydde han sig inte .. troligen lite för kall
MEN så fick han fart en stund
SÖTNOS 1
SÖTNOS 2
och en gång till tvåan
Modell mindre
SÅ SÖTA är dom
det är MATTES inneboende som äger dessa två söta MARSVIN
om nu någon inte sett det förut
JAG kollad könen för deras matte var lite osäker
Men två tjejer är det
Köpte en ny sort mjukost  .. den var god
SÅ här fina är mina tulpaner i dag
UTE var det dimmigt ganska så tät i morse .. 
JA för vissa .. för mig var klockan 09,10 när jag klev upp
FÖR oj så trött jag var i går
HAR ju jobbat lite extra några dagar
STOPPA alla paketen -- så rengjort akvariet
SÅ varit och handlat
SÅ allt annat som måste till här hemma
Fick inte till nån bra ny bild ¨på fiskarna.. dom är ju lite vilsna än
HEJ SVEJS för i dag
DENNA DIMMIGA MÅNDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar