onsdag 13 december 2017

2017-12-13 LUCIA

Och jag stressade på stan
NJA .. jo delvis
FÖRST fick jag vänta på bussen  .. frågade vad felet var .. NEJ
NY tidtabell .. ja ja
allt kan man inte  vara med att se
Så hem sen då .. JO det var det nya listor .. PÅ STAN ..  men inte hemma
NU VET JAG 
VAR ju tvungen att fixa mina färger 
Så nu har jag skrivit ut  några almanackor
7 ska det bli minst innan alla är klara eller 8 kanske
OCH batteriet jag skulle kolla på en ljusfirma
HAN hade stängt i dag
MEN Clas Ohlsons hade batterier .. 
jag skulle kolla om det var riktigt att den skulle lysa bara  i 10 dagar .. på kvällen
FÅR kolla en annan gång.. nu lyser det
DET var denna som hade slocknat 
och två stora knappbatterier är det
 NU lyser den igen
SÅ var jag till ICA  .. tog bussen från stan förbi hemma bort till ICA
DET var  jobbigt att handla i dag
och glömde en del gjorde jag för listan låg kvar hemma
DET var mulet i morse 
men SOLEN kom fram snart
Så vädret var bra  

NÄR jag kom hem så var årets första julkort här
och då åkte min JULPOST fram
SÅ satte jag mig i fåtöljen och somnade
SOV en dryg timme innan jag plockade undan allt
och tog en kopp kaffe och två smörgåsar
OCH tur det fanns i frysen  .. för var inte sugen på knäcke då
SEDAN kokade jag ägg och tog ett senare
 och skrev ut några almanackor
FÖR nu var färgerna hemma
I går snöade det nästan hela dagen
i dag sol och fint
Plogtraktorn hade fullt upp i går och han har fixat till på parkeringen i dag också
JAG skulle byta sista vattenbytet till fiskarna efter den där ALG-invationen
men det får bli i morgon .. för trött nu
Men nu är det fint 
KANSKE kan det bli några nya  fiskar till jul
FÅ se hur det blir med det
NU ska jag vila mera igen
HEJ SVEJS
RISK för att den försvinner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar