fredag 20 oktober 2017

2017-10-20 Vanlig dag

Men i går var det inte det .. jo då
Men ändå inte 
för jag fick två mindre påsar med trattkantareller
CH hade varit och grattat sin dotter  .. då kan dom bara kliva ut i skogen
Så på 10 minuter hade hon blockat detta 
ser inte mycket ut med  3 liter rensad svamp blev det
I morse var det dåligt väder
I går var det toppen 
DÅ blev det en sväng till Lidl  med CH  Och så kollade vi parkeringen
där vi ska parkera när det blir resa till Stockholm  ..  snart
JO det var som vi trodde .. en gratisparkering .. dom finns det inte många av i stan
När jag väntade på CH  .. en kråka utanför i går
På förmiddagen sorterade jag mina kort .. till olika bildmappar
väder .. fåglar  mm ..  Lägger in dom på dagens dag 
sedan sorterar jag  lite då och då .. i morse var det fullt .. så då fick jag ta och fixa till det
NU kan det få komma nya bilder ..

PÅ em så fixade jag svampen  .. kollade ut när den frästa
Vänsterkoll här
Rakt utanför köksfönstret
Så högerkollen .. med trädet utanför köket igen en del av det då 
Har man inget lock som passar får man fixa ett
Folie och silvertejp 
Blev ju bra .. ha ha  .. har gjort så förut .. men folien blir ful 
så då blir det till att fixa till det igen
Fräser svampen
Klart .. två stekpannor blev det .. eller ville inte ta allt i samma
Svampen vilade lite .. kollade ut på baksidan .. POSTEN på g
och i dag reklam från CITY GROSS
10 %  kupong .. HANDLAR inte så ofta där ..
FÅ se om CH och jag kan åka dit nästa vecka
DAGENS LUNCH blev svampmackor  ...  mums
Det blev lite mer än jag tänkt mig på Lidl i går
10 kartonger smink-dukar ..
Använder dom till mycket mest till mina ögon  när jag droppar
ÄTBART och en ny variant av påsar till sophinken i badrummet  .. Lite lagom stora där 
och en broccoligratäng .. den var riktigt god
Så bra det blev då .. men oj så trött jag var på kvällen
rensade svamp 2 x ½ timme ..
Så jag somnade ganska så tidigt .. men lite svårt att somna 
men John Blund kom till sist
GOD NATT 
NEJ inte riktigt än .. klockan är nu 16,10 så det är några timmar kvar
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar