onsdag 18 oktober 2017

2017-10-18 Besök borta


Just det .. var och hälsade på
I en annan del av staden .. 
HARG ligger på vägen bort mot Eskilstuna får svänga av lite
JAG blev hämtad och då kan man åka en tvärsöversväg
SÅ man kommer dit liksom bakvägen 

Vägen syns inte men den går förbi där innan taken .. eller är det efter taken .. blev osäker nu
STÅR på parkeringen där jag hälsar på
 Samma väg som min dotter åkte till BULLERSTA och sin häst
TREVLIGA höstfärger är det nu
VARFÖR detta besök
JO 
DEN här lilla killen hade långa klor 
och jag har ju fixat sånt förr när jag jobbade i zoobutiken
DOM tordes inte själva
FÖR en dum gammal myt
ATT tar man och håller fast ett djur och klipper klorna på det
då blir djuret argt på den som gör det
PYTTSAN .. det dummast jag hört
Gör man rätt från början när man skaffar ett djur .. då är det inga problem
SÅ många gånger som jag klippt klorna på mina katter
Fåglar jag haft och ett par kaniner 
LIKA gosiga för det
ÄVEN papegojan jag haft 
JA ja dessa myter som kommer från olika håll om olika saker
Alltså var jag där och klippte ESMERALDO;s klor
Sedan blev det fika och snack i nästan två timmar
Nelly
kom nu matte .. ute med husse på den lilla uteplatsen
Nu äntligen får jag gå ut på lekpromenaden
Då ska vi gå
Pinnen måste med
Men matte kom nån gång då .. vill ju leka nu 
Fint område
Kom hem .. lövat utanför
Var till Ica .. pippi en en buske när jag nästan är hemma
Och hoppsan .. den kom fram ur en av buskarna 
Extrapris på ljus .. köpte 6 x 5
6 kr billigare än normalt .. så nu har jag ljus hela vintern
Om-plockat och klart .. och fullt blev det
Bra blev det också  .. värmeljusen kom ner i plastburken
Jag är lite ANTI mot all plast
Tomatskålen blev full igen
NU har den legat där i flera dagar
VARFÖR  .. tar ingen rätt på den
Mattställning finns  lite till höger .. bättre den låg där
Ja ja    
DAGENS väder i morse
NU många flera moln

HEJ svejs för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar