söndag 15 oktober 2017

2017-10-15

Lite tur ska man ha ibland

HEJSAN denna söndag som faktiskt är solig
DET har varit lite si och så med det sista tiden 
LITE tur .. där har klockan sin plats i badrummet 
Men råkade slå till den så den for i golvet .. trodde jag att den skulle hamna
MEN av nån konstig anledning studsar den på toarullen och far in i den lilla backen som är där
Prata om tur i oturen
Klockan står där på hyllan  .. som jag fixat själv av en  bokhylla som inte passade i mitt då nya hem när jag flyttade hit för 4 år sedan .. MEN en toppenbra hylla i badrummet blev det
Två delar på varandra blev ju perfekt då
Hyllorna var en del av ett skrivbord .. en del är i grovköket .. den andra  delen med lådor .. den hamnade då på tippen  ..  den ramlade liksom isär ..
MEN kan man fixa SJÄLV så gör man det 
I morse hittade jag lite gör det själv hyllor  på FB  från Icakurirens sida
DEN här blev jag förtjust i 
Fint väder förut och det är det nu också  .. 10 grader
Men men .. om nu mattorna ramlar ner eller hur dom hamnat där
VARFÖR  går man inte ner och hämtar dom och hänger dom på ställningen som är där
Syns inte i bilden 
ELLER tar upp dom till sin balkong 
OFTA att mattor ligger på marken eller kan hänga ute flera dagar .. även om det regnar
JA ja .. folk är som dom är .. bor många invandrare .. mörka här
Jag bryr mig inte  .. men ändå .. varför ska mattorna hänga över balkongräcket i flera dagar eller nere på mattställningen  ..

EN granne messade i går och undrade om jag haft inbrott i mitt förråd 
HON hade haft det  .. blä .. måste gå ner 
Vi har i olika portar  .. jag hade klarat mig men inte hon
eller en granne bredvid mig
KANSKE för att det står matförråd på denna dörren .. då rodde dom väl att det 
fanns mat där inne  .. men nej ..  vanligt förråd var det  .. kikade in där
SÅ TRIST det är när inget får vara ifred
OCH hur kommer dom in .. folk som flyttar och  inte lämnat åter taggen eller 
Så en trevlig höstbild över parkeringen i lördags em 17.00
och utanför när jag hade kollat  förrådet på morgonen
LITE kvällsmat .. BENGT ALSTERLIND från HAJK tiden
det visas små snuttar av hans  bra idéer lite då och då på FB
BARA ett fel .. tog fel kakform så hålet blev lite stort där ägget skulle vara
MEN gott blev det
LITEN pippi i syrenbusken som är där nere mellan gångvägen och lekparken
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar