måndag 2 oktober 2017

2 oktober 2017

Ja vad tiden går
I dag ruggigt .. UTE blåser det ½ storm
OCH SÅ har det börjat regna nu  denna måndag
Den första i oktober
 I går söndag bjöd jag vännen på go-lunch
Fixade till biffarna  .. så plockade jag fram det som skulle vara i såsen 
Så fixa till den efter att jag stekt biffarna
för då skulle man  röra ut skyn med vatten innan grädden och det andra skulle i
Grönsaker blev lite wokgrönt .. man tager vad man haver
Dukade bordet  .. skar salladen  

MEDANS  biffarna var i ugnen  .. efterstektes där
så stekte jag klyftpotatisen i stekpannan .. det blir bra att göra det där
 Så plockade jag fram allt och ropade på vännen som kollade in tv-apparaten en stund
MUMS så gott det blev

Receptet  ..

 SÅ åkte vännen hem  vid 6-tiden .. han har ju alla sina piller hemma
OCH i dag måndag har vi vilodag båda två på var sitt håll
I går virkade jag kattmus nummer 100  den gröna med grön bakdel dom andra tidigare på dagen

Senare på kvällen kom 101  till
I dag fick alla som har SN i brevlådan en TV-TIDNING
Och vilken trevlig herre på framsidan
MAN kan prenumerera på den några kr billigare via SN
men den är 4 :- dyrare än min TV-Guide 
SÅ jag avstår nog
HA det så bra  .. NY vecka börjar i dag med regn och rusk och blåsigt som bara den
HeJ SVeJS från ett gråruggigt Nyköping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar