fredag 18 augusti 2017

Regnig fredag

Ja trist är det 
Men regnet behövs
Och jag behöver inte gå ut 
OM det hade varit bra väder så kanske det hade blivit klippning i dag 
Men det tar jag en annan dag nu 
I går var det bra väder   
OCH en av Nyköpings Hems killar klippte gräset
JAG tog en soprunda  och sedan bort till snackbänken
där det var nästan fullt i går
Ett lustigt litet kryp var på bordet
1 cm större var det inte 
Så gick jag till fjärilsgläntan .. kan kalla den det  .. massor av tistlar  där
SOM nu börjar fröa av sig .. som stora gråa bomullstussar är det
EN fjäril såg jag där  
Dåligt med fjärilar har i år
DAGENS SN var som vanligt på plats innanför dörren
Så uppdatering av mobilen blev det denna lördagsmorgon
LIKA BRA att ta det direkt det kommer upp .. då är det klart sedan

VÄDRET regn och rusk i dag 
men en och annan kort solglimt har det varit .. men dom var korta
NU regnar det igen .. 16,24 är klockan denna fredags em
Han gick där i regnet och plockade skräp på fm
DENNA bilden är flera år gammal  men gillar den 
                                                            OCH nu är det snart höst
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar