lördag 5 augusti 2017

5 augusti 2017

 BLANDAT väder 
OJ så vädret ändrar sig i dag  ..  regn ungefär varannan timme
 dess emellan sol och moln 
 09,40

En timme senare mulet och ett gäng fåglar for förbi  .. men lite suddigt blev det
Hinner inte med alla gånger .. för då hade jag missat fåglarna
Minikrysset löste jag snabbt i dag
 REGNET behövs det massor av  ..  torrt ute
Jag har ju börjat  lägga in lite bilder via Instagram 
och i dag fick jag till det med flera bilder på samma gång .. collage ..
Mulet var det just då  .. för måste ju ta bilderna med mobilen först
diskmaskinen klar .. om-plockning ska ske .. Sängen ska bäddas om  .. disk på bänken
Så ett överskåp som jag ska rensa bort tomma kartonger .. för saker som inte finns kvar
trasiga saker som är kastade mm 
Men missade en bild
                                                Stegen  och den behöves ofta här hemma

Jag plockade om i skåpet över kylen förut  .. där det finns en massa glasburkar
SOM är bra att ha .. nån gång kanske
I går fotade jag lite saker hemma
Mitt lilla badrum
Hörnan över badkaret
När jag flyttade in för snart 4 år sedan saknade jag en hylla i badrummet
det blev  hyllor som varit till ett skrivbord  .. passade perfekt där innanför dörren
två på varandra .. och jag trivs med mitt boende
EGET grovkök .. där just nu en maskin tvätt är på gång
FÖR jag vill inte samsas med andra .. eller mest för att jag inte orkar bära tvätten
upp och ner i trappor eller  i en hiss ..
OCH slipper  bli arg på dåligt städade maskiner där luddet finns kvar 
 och för att inte tala om dessa utlandssvenska med sina starka parfymer
NÄSTAN så jag inte kan vara på balkongen ibland när någon tvättar
BRUKAR tänka .. det behövs inte  en halv flaska
HAFT egen tvättmaskin i 35 år nu  .. bytte till en ny för runt 7-8 år sedan
Så lite sparade kattsaker som jag inte vill kasta
                                 Matburken och en provburk från en gång vi var på en kickoff  
 
                                           Så en minitavla på kylen + en liten siluett-katt
                         Så mina sköna tofflor som är runt 15 år använder dom på balkongen
 
Då blev det tyst i grovköket  
Ska hänga tvätten om en stund
HEJ SVEJS


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar