lördag 3 juni 2017

TRÅKIGT ... PÅ STAN

I går .. Jobbigt
TRAGISK besked när jag kom hem
JA det beror på hur man ser på det hela
VÅRT FINA KLOCKTORN PÅ ÖSTER
Brann ner 
GICK INTE ATT RÄDDA
Allt hände under tiden jag var på väg hem från stan
SÅ fint det ligger  .. eller låg där uppe på sin höjd
LITE till vänster om ALLA HELGONS KYRKA 
OCH jag som gått runt där uppe på kullen och spanat över stan
DÅ när jag bodde på ÖSTER
SÅ hände det som inte ska få hända
BARA så tragiskt
TILL sist så rasar den tunga klockan till marken
VÄGEN nedanför ner mot ån var avspärrad då
FÖR dom visste ju inte om klockan skulle kunna komma i rullning
MEN som tur gick allt bra
ALLT har jag läst om
Kände ingen röklukt när jag åkte från stan
MEN dom som bor där och min dotter som jobbar bara ett kvarter  .. 
knappt ifrån  .. KÄNDE en del lukt
JA JA
TROLIGEN barn som grillat eller lekt
DÅ är det ju ännu mera tråkigt att det blir så här
OM det är slarv  eller inte
JA det är frågan
FOLK hade sett ungdomar där straxt innan branden
SÅ MÅNGA som 
Skrivit kommentarer  i SN på Facebook mm 
om det som hänt
 DENNA fina KASTANJ passerar jag på hemvägen
Den är där i korsningen straxt efter järnvägen
OCH NU .. den blommar så fint
OCH så blommar SYRENERNA  vid nästan varenda villa i hela STOCKHOLMSBACKEN
MEN jag var inte på humör i går på hemvägen
FÖR PROVA SKOR är bland det värsta jag vet
OCH i går .. inte alls bra .. blodtrycket och jag var inte alls på humör
VAR på stan och PROVADE SKOR
SÅ det blev två par efter  nästan en timmes prov hit o dit
JAG har ju mina sulor så jag måste ha bra skor
OCH SANDALERNA som jag köpte på LIFE,s 
HAR jag lika eller samma sort men dom är gamla nu
SÅ det var dags för nya .. dom är lite annorlunda än föregående
DOM gamla är nog snart 10 år  och lagade flera ggr
SÅ i dag har jag fixat lite med sulorna
PUTSAT till dom
och målat kanterna .. för det lyser grått på sidorna annars
PÅ dom LJUSA .. få se hur jag gör
 DET är ju svarta SULOR på dom så om det syns lite av innersulan vid tårna
får jag väl stå ut med  .. om jag inte kan fixa till det på något sätt

INNAN hemfärden blev det KLIPPNING
SKÖNT äntligen blev det av
JA har man fotproblem så måste man ha hjälpmedel
JUST DET
ÄVEN om jag visste om det så är det tråkigt att få se det så där på tidningen på morgonen
 

NU är jag trött
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar