torsdag 15 juni 2017

Sixten + 1 till

HEJSAN denna soliga torsdag
JA det var det i morse men det kom en regnskur nu i kväll
Så jag hade lite tur när jag var ute
Jag var till vårdcentralen i går och så lite annat
ÅKTE förbi Ica nere på stan efter att jag fikat hos Karin en lång stund
Vårdcentralen och blodtryckskollen gick inte så bra
DET liksom blev lite prat ock så kom tårarna
MEN nu känns det bra .. eller bättre ska jag väl säga
DET finns för mycket sorg kvar i mitt sinne som spökar
SÅ HÖGT BLODTRYCK kan bero på det till en viss del
DÅ kan man bli yr och få ont i kroppen  .. och jag som har fibromyalgi
.. då kan det bråka mer än annars .. men mer undersökning kvar
och tre blodtryckskoll ska det bli
SEN får vi se .. och DATORTOMOGRAFIN inte fått svar där än
Men som sagt 
DET blev lite fel på en del saker i går
HANDLADE alltså på stan
Men det saknades grön karamellfärg
så jag cyklar upp till MAXI när jag ändå var på g
Där fanns det och så köpte jag denna lott .. ville ha nåt att trösta mig med när jag kom hem
OCH då när jag parkerade cykeln
 Då var det en ända smetig röra över allt .. men vad hade hänt
JO en flaska hår-moussse  hade läckt för den hade kommit i kläm på nåt vis
Så tvätta av allt och lotten den var ju så geggig
Så den gick inte att skrapa .. den var ju så geggig
Men det blev nya lotter i dag på maxi .. för där kollade dom och det var vinst 60:-
Så tur i otur
Men ingen vinst på dom nya
Så en ny dag
 Klippning av häckar i dag också 
Sov en stund på fm  .. vaknade tidigt
Så när jag vaknade gick jag och fixade lotten  det blev ju bra
Lämnade lite bilder till dom som var med till Sigridslund förra veckan 
Icke dataanvändare
 Så då träffade jag SIXTEN
Matte och han var ensamma vid bänken .. pratade bara en kort stund
Så gick jag min runda  .. tog skogsvägen
Trevligt  .. ser eller mera anar Ica maxi där mellan träden
Så  går jag vidare
Men innan det tog kort på denna pippi som jag inte vet vad det är
men fin är den
Ha ha .. en ovanlig trädkrypare såg jag också
SÅ går jag förbi hos ULLA och lämnar bilder  .. ingen hemma
MEN OJ för att gå 5 trappor  upp sedan ner
VARFÖR .. motionens skull
Så hem .. och se då var SIXTEN o matte Christina kvar vid bänken
DÄR låg han och bara dåsade .. men kollade på något
Men vad .. det gick folk på trottoaren på andra sidan gatan
BARA ett myskort
Men nu  vaknade Sixten och spanade .. vad var det han såg
JO denna kisse borta vid garage-längan
kissen kikade  fram där vid ett staket
OJ så arg han ser ut .. nej då .. han äter gräs 
Nu blev det liksom fart på herr Sixten  .. matte sa att det var en hona
DOM brukade se den .. då och då
Vänta .. vi kan väl snacka .. men samtidigt var han lite feg
Kissen satt där
 Sixten närmade sig.. kissen bara satt där .. så hoppsan var tog hon vägen
Plötsligt helt borta 
 Jag hade gått runt vid häcken som är där vid garaget och där på gaveln är det en p-plats
DÄR  traskade Sixten upp .. men kissen var som bortblåst
 Matte trängde sig fram där och sa till SIXTEN  .. hopp upp
för nu ska vi gå hem och det skulle jag också
1½ timme ute det räckte för mig 
Så vi sa hej då och gick åt varsitt håll
Hon skulle bara över gatan så var dom hemma
jag skulle gå ett 10-tal portar
men först en liten bit innan jag var framme vid mitt hus 
Så kollade jag om måsungen var där .. och det var den
och en ettrig förälder
Vad vill du tycks han säga
 Men vad ser denna .. det var många andra måsar runt omkring
 Fina moln blev det i dag
OCH den for förbi .. tog det från balkongen
NU är det slut för i dag
eller jag orkar inte mer och ska se på tv 21,00 .. bara 5 minuter kvar
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar