måndag 19 juni 2017

BAKDAG

Gillar att baka  .. när jag har nåt att baka till
 Nu är det kräm emellan dom
Så ska chokladen på 
50-årskalas ska det bli till

Var tvungen att ta en vilopaus 
FIKAPAUS
Så är det disken kvar
DET blev 10 med grönt emellan smakade lite  på sockerkakan
Gott 
 
Så den dumma fästingen
Fy attan vad det kliar
Fortsätter det i morgon .. så ska jag prata med dr
MEN att fota sig själv i knävecket .. inget lätt äventyr
Fint väder men blåser för mycket .. 26 grader
Så fotade jag rosen i dag igen  .. den är ju så fin
fick den den 9/6
I går blev det en sväng till BLOMSTERLANDET
SÅ GLAD att dom flyttat till denna änden av stan 
NU kan jag gå dit  utan bekymmer
FÖRUT buss eller nån som körde mig dit
MED BUSS tog det timmar innan jag var hemma igen
SÅ JAG  gillar deras flytt 
                                DETTA insektshus köpte jag .. på plats på balkongen är det
 
Oavsett om det kommer småkryp där så är det fint där på väggen
                                                                 Dessa köpte jag
Gick genom skogsdungen   dit .... vilobänken syns där
Nu kort från VILOBÄNKEN
men gick den vanliga vägen hem .. för bära två kassar upp där .. nä inte det lättaste
Så fint väder från balkongen .. där det var 33 grader på em
LITE för gassigt för mig




EN mås med bakända häråt  uppe på takkanten och solen lyser där klockan 20,30 
så en på lyktstolpen 
 UNDRAR vad dessa växter heter  .. på vägen hem i slänten på en av skogsdungarna
Lite dålig bild  .. vita   lite fel avstånd ..
                                             Men nyponrosorna dom känner jag igen
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar